tisdag 23 mars 2010

Ljudkänslig musiklärare

Att vara musiklärare har sina baksidor. När man kommer hem efter en dag men många lektioner så har man på något sätt utvecklat en ganska stark känslighet för ljud. Det bästa som finns då är att bara få ta det lugnt och njuta av tystnaden... Det är ju inte så lätt med tre barn i huset som vill lyssna på musik, spela spel och annat som låter! När lillebror i familjen dessutom kommer studsande och lyckligt utbrister: Jag har lärt mig spela piano, mamma! då har man ett litet problem. Att han lärt sig några takter på en låt är ju bedårande gulligt, men efter 43 gånger så är man ganska trött i huvudet! Kanske ska ta på mig mina öronproppar här hemma;)

Hur som helst så har jag fått lite fart på virkningen igen. Jag virkade först en socka, men den repade jag snabbt upp igen! Den blev alldeles för liten och då har jag inte tålamod att börja om igen just nu. I stället gjorde jag ett par muffins och en prinsessbakelse. Begränsade projekt som inte tar allt för lång tid- det är min (tysta) melodi:-)






/Musse

3 kommentarer:

Vardagens guldkorn sa...

Vilken schyst melodi =0) Vad fina de blev! Själv har jag inspirerat en bunt HK-tanter att gör egna hemsidor, det gick riktigt bra faktiskt =0)
Kram

Emilia sa...

Vilka söta muffins!
Känner alltför väl igen mig i det du skriver - inte världens bästa kombination att vara ljudöverkänslig (har hyperakusi och tinnitus), jobba som musiklärare och ha småbarn! Tur vi har virkningen som "terapi" :)

skapa och inreda sa...

Underbart!!! Här får jag massor av inspiration. Blir så Glad:)
Kram