söndag 17 april 2011

God och solig helg!

Äntligen är påsklovet här och inte känns det sämre av att solen strålat så generöst under helgen! Jag tror att många njuter av att få en helg som denna. Vi kan bara konstatera att i vår familj så är det fina vädret både välbehövligt för vår rekreation efter tunga arbetsveckor, men också en bra "spark i rumpan" för att få saker och ting gjorda utomhus. Jag har agerat arbetsledare och satt både man och barn i arbete. Tvättad trall, rensade rabatter, bytta däck, rena trädgårdsmöbler.... Ja, ni förstår. Eftersom mitt diskbråck sätter stopp för de tyngsta sysslorna så har jag tagit de lättare uppgifterna. T ex så har jag bakat underbara polkagrisbiscottis. Jag köpte en tidning i veckan där receptet dök upp och som den mintoman som jag är så kunde jag inte låta bli! Familjen mumsar glatt på dem så det är nog snart läge för en andra omgång. Receptet kan man hitta här hos söta saker. En del tycker att de passar bäst till jul, men visst passar väl polkagris året om? Mums!
/Musse

Inga kommentarer: