torsdag 10 december 2009

Den stora Lussedagen!

Idag är det ju egentligen flera dagar kvar till Lucia, men inte för mig och mina elever. Vi har tre Luciatåg framför oss innan kvällen kommer och sedan har vi ett i morgon bitti också. Eftersom Lucia infaller på söndag så blir det lite konstigt att ha Lussefirandet så långt i förväg, men vad gör man? Att ha det på måndag känns inte heller riktigt kul eftersom Lucia då redan har varit.

Som pricken över i så har jag blivit beordrad att gå en datautbildning mellan 13-17 just idag! Det är ingen som kan hjälpa att det belv så tokigt datum, men nog känner jag i magen att jag är stressad över allt som ska hinnas med... som tur är så har jag underbara vaktmästare som hjälper mig med ljudanläggning och iordningställande av lokalen vi ska vara i.Utan dem hade det ALDRIG gått! Det är bara att bita ihop och se fram emot i jullovet;-)

Mitt i allt så har vi slutspurt på vår försäljning av betongsaker! Tomtarna är nästan helt slut och mycket annat har också hittat hem till nya ägare. Vi har sålt flera av våra fina adventsljusstakar nu på slutet. Stadiga och brandsäkra, kan det bli bättre!?

/Musse

1 kommentar:

B sa...

Vaktmästare? Vad är väl uppoffrande gamla föräldrar och en sliten make mot "underbara vaktmästare"... Puss!