söndag 4 september 2011

Sommarens kreativa projekt

Det har varit väldigt lugnt på virkfronten den här sommaren. Anledningen till detta är förmodligen att vi knappt varit inomhus och att vi inte suttit still några längre stunder. Vår kreativitet har i stället tagit sig uttryck i utomhusprojekt. Det har väl i och för sig mest varit maken som sågat, skruvat och byggt men jag har hela tiden funnits med och hållit ett vakande öga på processen;-) Man vill ju så gärna att det som man har inne i huvudet ska se likadant ut när det kommer ut i verkliga livet! Slutligen kan vi i alla fall säga att det snart är färdigt! Pooldäcket som byggts under hela säsongen är nu helt och faktum är att det dessutom ser ut som vi hade tänkt:-) Tack vare snälla, duktiga vänner har de krångligaste ställena blivit perfekta och vi ser fram emot många fina somrar på vår tomt.



Jo då-jag har faktiskt gjort lite jag också! Målningen har legat på min lott och innan alla staket och plank är färdiga så har jag nog abslout gjort min del av det hela;-)
Nu är det väl inte många baddagar kvar på säsongen så virknålen och betonggjutningen ska nog få sin tid den också. Lite mysigt är det allt att kvällarna blir mörkare och att myset kommer tillbaka i höstskrud:-)
/Musse

Inga kommentarer: