tisdag 3 februari 2009

Dagarna som går...

...det är livet!
Veckan började lite abrupt när jag möttes av orden: -Du ska inte ha musik idag, du ska vikariera i år 5! när jag kom in i skolan i går morse... Jag hade planerat min vecka, gjort strukturerade lektioner och såg fram emot en bra dag. Så blev det inte! Engelska, matte, svenska, so och no hamnade i stället i mitt knä och jag fick hanka mig fram en lektion i taget. Missförstå mig nu inte. Jag gillar verkligen att vara i klasserna och ha de vanliga, teoretiska ämnena, men det är ju roligare om man är beredd på det. Klassen känner jag mycket väl och jag tror säkert att de tyckte att det var skönt att det inte var en främmande person som kom in, men ändå...
Hos oss får vi inte ta in vikarie utifrån första dagen någon är borta. Då måste vi "lösa det internt" som det heter. Vi hjälps åt så gott det går och nu var det alltså min tur att rycka in. När jag i morse kom in i musiksalen hade jag ett nöjt leende på läpparna:-) Min sal. Mitt ämne. Mina klasser. Mina planeringar:-) I love!

/Musse

Inga kommentarer: