söndag 19 juli 2009

Ljuvliga semester!

Nu är vi nyligen hemkomna från en två veckors semester på vår favorit-ö: Öland! Vädret? Både och faktiskt. Fösta veckan var mulen och lite regnig. Inte någon strandvecka, men vilsam och skön i alla fall. Vi bor i husvagn på semestern och vid dåligt väder blir det mycket fika och sällskapsspel. Att vi hade goda vänner med oss gjorde ju inte saken sämre:-)


Andra veckan var solen framme lite mer. I slutet av veckan hade vi till slut ett par riktiga sol-och-bad-dagar. Då kunde t o m jag stå still i vattnet långa stunder och kasta boll till barnen. Härligt! Det känns alltid trist att lämna ön. "Ett helt år till nästa gång-känslan" är tung och sorglig. Väl hemma igen är det i alla fall skönt! Projekten som väntar är många och det är trots allt några veckor kvar till allvaret och vardagen börjar igen!
En glad upptäckt! Jag har aldrig kunnat läsa i bilen eftersom jag blir åksjuk då. Under de många timmar vi suttit i bilen i sommar så har jag upptäckt att jag klarar att virka utan att må illa! Finfint! Alltså passade jag på att ordna några små kakor till vår söta småkusiner:

Jag hoppas att de smakar bra!

Nu ska jag tvätta.....

/Musse

2 kommentarer:

Ullis sa...

Välkomna hem! Vad skönt att vädret ändå har varit ok - och några härliga dagar med bad. Bakelserna är för himla söta! A kommer uppskatta dem - han har redan ätit upp halva bokmärket... Kram!!

Syster Yster sa...

Grattis på födelsedagen. Gick du oxå upp halv sju för att påminna alla??? Fick du vad du önskade dig.

Kram
Anette