lördag 25 juli 2009

Regnväder=virkväder

I början av lovet bodde jag 23 av 30 nätter i vår husvagn... alltså känns det ganska skönt att vara hemma i huset och den egna sängen igen:-) Livet i en husvagn är ändå på många sätt skönt och avkopplande. Liten yta att hålla ordning på, snabbstädat och låga krav på det mesta. En av de stora fördelarna i år var att jag fick mycket tid över för virkning. Så fort vädret tillät (=regnade) så kom virkningen fram. Jag bestämde mig för att slutföra de projekt jag påbörjat så att jag med gott samvete kunde kasta mig in i nya. Ett dåligt samvete jag hade var den här lilla damen:

Hon var en present till min söta brorsdotter E och skulle egentligen ha varit levererad innan semestern. Jag är en dålig faster... Nu har hon i alla fått sin Hello Kitty och jag har fått beställningar på flera nya. (Brorsdöttrarna växer nämligen på träd i min familj;-))

Bara att hoppas på regnväder alltså!


/Musse

3 kommentarer:

Syster Yster sa...

Supersöt!!!!jag vågar nog inte visa den för Nellie.

Anette

Ullis sa...

E är supernöjd! Faster ligger på stort +! Den står så fint på hennes sekretär - och det var nästan så att den var tvungen att få bo i skrubben ett par nätter när kusinerna=de andra brorsdöttrarna - var på besök..."För tänk mamma om dom tittar lite för hårt..."

Kram!

Elisabeth sa...

Till och med jag blir virksugen! V får nog lära sig först, så kanske hon kan lära sin mamma, kommer att krävas tålamod :)

Kram

Ps. vaknade även denna morgon till doften av nybakat bröd, fantastiskt! Tack för idén och leveransen!