torsdag 20 november 2008

Högsäsong

Nu är det verkligen högsäsong för en stackars musiklärare. Alla kommer på att "en liten julpjäs för föräldrarna" skulle vara en bra idé! Jag håller med dem, men tiden räcker ju bara inte till! Jag spelar in cd-skivor med bakgrundsmusik, tränar med alla klasser inför advent och julavslutning samtidigt som jag ska åstadkomma tidernas vackraste Luciatåg med år 3! Liiite körigt är det! Min musiklärartjänst är dessutom på 50%...resten av tiden har ska jag ju ha annan planering och undervisning.
Hur som helst så är det otroligt roligt med allt det här. Om bara dygnets timmar kunde utökas eller förlängas så skulle allt bara vara frid och fröjd:-)
Veckans absolut mest återkommande fråga från eleverna: VEM blir Lucia?

/Musse(som inte har en aning om vem som blir Lucia...)

2 kommentarer:

Moam sa...

Hu gör ni när ni bestämmer Lucia? Vi har två föreställningar och då brukar vi lotta 2 lucior, en från varje "spår" bland de som anmäler att de vill. Detta gäller när år 5-6 har luciatåg. När jag har högstadiet brukar jag låta luciakören rösta (sluten omröstning) bland de som är intresserade.

Fröken Musse sa...

På högstadiet har vi omröstning men i trean lottar vi bland dem som vill. Vi har samma Lucia på alla föreställningar men vi har två reserver som kan rycka in om det krävs.