måndag 3 november 2008

Tillbaka till vardagen.

Lovet är över lika snabbt som det kom och verkligheten är tillbaka. Skolan är som vanligt full av utmaningar och man kastas hjälplöst in i dem så fort man visar sig på morgonen. Efter att i går kväll ha planerat en lektion för mina fyror som skulle handla om ljud och inspelning av våra röster så möttes jag i morse av helt ändrade planer. Den klass jag skulle ha på morgonen skulle i grupper om 4-5 st sällskapa till skolsköterskan för att få spruta... Då är det ju inte helt lätt att få dem intresserade av musiklektionen. Det var bara att ändra planeringen och hitta mer individuella uppgifter. På något sätt så är det ju ändå det som är charmen med det här yrket. Man vet aldrig vad som ska hända! Jag undrar vad som möter mig i morgon;-)

(Sprutan var förresten 1, 5 meter lång! Det sa i alla fall eleverna...)

/Musse

Inga kommentarer: