torsdag 6 november 2008

Ledig dag




Eftersom jag jobbar deltid så har jag lyxen att ha en ledig dag varje vecka. Det är skönt att få lite extra tid att pyssla om hemma-saker som annars inte riktigt hinns med. Idag var det en strålande höstdag och plötsligt såg jag allt som behövde göras i trädgården... Barnen och jag tog på oss varma kläder och alla fick en väldig fart. Krattor, lövkorgar, sekatör och handskar kom fram i ett huj. Barnens tålamod höll inte i sig så länge, men de hann i alla fall göra lite nytta;-) När man väl tar sig ut så ser man att det faktiskt finns en liten gnutta sommarskönhet kvar. Vad sägs om dessa?



En ensam Aster trotsar kylan

The Fairy-rosen fastnade i knoppstadiet

Men jag kan inte hjälpa det! Jag längtar i alla fall till våren....

/Musse

1 kommentar:

Vardagens guldkorn sa...

Lyckos dig som har en ledig dag!!!!!!!
L