torsdag 2 april 2009

På musiken

Jag har faktiskt musiklektioner också:-) Mellan bullbak och virkning så pågår trots allt mitt yrkesliv och i det finns ju en och annan musiklektion. Vad jag gör just nu på musiken:
  • Mina treor ska ha en musikal för föräldrarna senare i maj. Vi har bestämt oss för ett Disneytema med sång och lite teater. Vi ska också försöka få med en del av de engelska sånger vi sjungit under året. När vi inte övar till detta ska vi prata lite om Haydn och Symfonin med pukslaget. Det är roligt att bygga upp en förväntan på vad som ska ske i musiken. De blir skräckblandat förtjustna när smällen kommer:-) Jag läser ur boken "Haydns gräddbakelser". Rekommenderas!
  • Fyrorna har precis haft mattekväll med sina familjer. (Vilket för övrigt är en toppengej! Det borde alla ha!) Vi har till detta repat in några mattesånger som framfördes under kvällen. Vi satsar nu på vårsamlingen som vi alltid har på Valborgsmässoafton. Fyrorna är värdar och sjunger för och med övriga klasser.
  • Femmorna har inte många lektioner kvar hos mig! Jag grillar dem nu i instrumentkunskap. De måste ju veta vad olika instrument heter när de går vidare ut i livet. HUR ska de annars klara sig;-) Vi pratar om hur olika instrument ser ut och hur de fungerar. Vi har just fördjupat oss lite i slagverk och de har också testat att spela trummor. 25 elever på två trumset! Ja, ni förstår ju hur bra det kändes...

/Musse

Inga kommentarer: