torsdag 2 april 2009

"Ledig" dag

Jag har ju som bekant en ledig dag i veckan. Det är skönt att få tänka på lite annat än skolan, men så vidare lugnt är det inte. Jag har sällskap av vår lillebror och han har en hel del tankar om vad vi ska göra på "vår" dag tillsammans! Idag blev det en del bakande. Gamla, bruna bananer fick bli banankaka och eftersom påsklovet ligger för dörren så fixade vi också till lite bullar till alla smarriga mellanmål i solen:-) Jag fick toppenbra hjälp med knådandet och kavlandet, men att skära och snurra bullarna var svårt. Att äta dem....ja, det gick ju såklart bra!




När jag började plocka fram lite påsksaker så hittade jag de här:



Ser de inte lite punkiga ut? Jag tror att de skulle behöva följa med mig till frisören och klippa luggen;-) Nu är det i alla fall bara en dag till lovet!

/Musse

1 kommentar:

Vardagens guldkorn sa...

Känner att jag är lite avis på din "lediga" dag =0) Skönt att ha en hel dag att göra lite av varje på. Peppar peppar, barnen håller sig på benen... en dag kvar, sen kan vi kollapsa i magsjukor och flunsor utan att någon blir lidande. Fast ett lov med friska, glada,pigga, nyfikna, väluppfostrade, kärleksfulla mysbarn som alltid är sams går också bra. Röstar på det senare tror jag =0) Kram L