onsdag 15 april 2009

Saker som är svåra att göra utan tumme...

Utan tumme är det svårt att:

  • Tvätta håret- blir plötsligt en familjeangelägenhet
  • Knäppa knappar, hyskor och annat viktigt
  • Diska
  • Skala potatis och morötter-helt omöjligt!
  • Borsta tänder på sig själv och barn
  • Spela piano-inte bra så här års!! Inte ALLS bra...
  • Skriva- för hand
  • Rita- kan jag ju inte annars heller;-)
  • Virka- jag har testat, det gick verkligen inte!
  • Gjuta betong- har jag inte testat, även jag har en gräns;-)
  • Baka
  • Rensa ogräs
  • Plantera om blommor
  • Måla fönster

Tyvärr så kommer nog listan att fyllas på betydligt i några dagar till. En dum glasvas gick sönder under diskning på påsklovets sista dag. Min tumme fick sig ett fult sår och jag fick en tråkig, lång dag på akuten. Fint ihopsydd viftar jag nu med plåster och fingertuta. Tummen kommer att bli bra, men det gör ont och jag har lite svårt för att hålla den still... Det passar ju inte jättebra i läraryrket!

/Musse

1 kommentar:

Syster Yster sa...

Stackars dig!!!Vilken dum vas. Men vad bra att du fick tillfälle att utnyttja dina inbetalade skatter och få din del av sjukvården. Själv fryser jag hela tiden har feber och hosta. Konstig hosta som bubblar i luftrören. Kanske kommer även jag uttnyttja skattemedlen och uppsöka vård om det inte blir bättre.

Nett