tisdag 17 november 2009

Julens röda mys

Här börjar julens röda färger pocka på uppmärksamhet på alla möjliga och omöjliga områden:-) Dottern och jag satte ju fart med varsin Åremössa i sikte under höstlovet. Jag valde ett lila garn, men dottern ville promt ha en röd mössa. Att sticka aviga maskor tyckte hon var lite knivigt till en början men efter lite envist tränande så satt det i fingrarna! Milanogarnet är ju ett tacksamt garn att sticka med eftersom det är så ojämnt tunnt och tjockt. Man ser inte minsta misstag och med stickor 10 ser man resultat av sin möda ganska fort. Här är i alla fall hennes fina, röda mössa: Hon bär den självklart med stolthet och ville t o m ha vårt lilla märke på!
När man kommer hem på eftermiddagarna så är det mörkt och ruggigt nu för tiden. Igår var det en slitig dag och jag kände mig minst sagt grinig när jag närmade mig hemmet. På köksbordet låg den här tidningen och hjälpte snabbt upp humöret till en något så när normal nivå:-) Missa inte den!

Jag är ständigt tävlandes med förkyld svägerska om vem som har den första blommande amaryllisen...Jag undrar om jag inte vann den här gången?? Fyra blommor är på väg att slå ut och en knopp ytterligare tittar nu fram....Härligt!
Sköt om er! /Musse

1 kommentar:

Den förkylda svägerskan sa...

Ja...i år ser det inte bättre ut än att du plockar hem segern :)! I det här huset finns inte en amaryllis så långt ögat når - det brukar vara en viss svägerska som förser mig med en, hm. Kram!