lördag 14 november 2009

Julförsäljning på gång

Dagarna rinner undan i en väldig fart och plötsligt inser man att det snart är jul!
Flitens lampa lyser både hemma och på skolan. Just nu känns det lite tungt med omdömen, adventssamling, Luciatåg, julavslutning och diverse klasser som "bara vill ha lite hjälp med musiken på julfesten". Jag älskar ju allt det där som musiken innebär, det är bara så synd att man inte kan sprida ut december över några månader till;-)
I pysselverkstaden gjuts det betongtomtar så det står härliga till. Olika storlekar och färger ska hinnas få färdiga i tid till första advent. Vi ska då sitta på en liten julförsäljning med våra alster. Nu är det bara att hoppas att andra tycker om dem så som vi gör. Här är en del av den tomtefamilj som vi har färdigt just nu:


Naturligtvis måste lite virkat vara med på ett hörn också. Olika kakpaket håller på att färdigställas och jag lyssnar å en del TVprogram medans jag håller på. Att titta hinner jag lite då och då, men när man är mitt i räknandet så blir det faktiskt mest lyssnande. Tur för mig att Körslaget och Idol fungerar så bra med bara ljud... En virkad kaka till kaffet? Äkta hembakat:-)


Ha en skön helg! /Musse




2 kommentarer:

Vardagens guldkorn sa...

Tjusigt!! Du lyckades! Nu kan man klicka på dina bilder =0)
Kram

Therese sa...

Jättefina!