onsdag 10 februari 2010

Äntligen färdig!

Efter mycket möda och stort besvär så är den äntligen färdig! Den söta kaninen från Mia Bengtssons bok har tagit alldeles för lång tid att virka! Jag tror egentligen inte att det är kaninens fel, det är nog bara jag som saknat inspiration. Lite för tjock virknål för garnet gjorde dessutom att den känns väl gles:-( Jag hade en trea till garnet Paris, vilket inte riktigt fungerar.
Hur som helst så blir den ju gullig, men jag tror inte att jag ger mig på någon mer på ett tag om inte någon vänlig person ber väldigt snällt;-)
Nu måste jag få virka något jag tycker är kul... Vet inte riktigt vad det ska bli.
Men vad är det kaninen gömmer bakom ryggen?

(Aha! Min nya pärla som jag fått via jobbet! Kanske en av orsakerna till att tiden för virkning minskat katastrofalt!?)

Kram! /Musse

2 kommentarer:

Vardagens guldkorn sa...

Jag tycker att den blev väldigt gullig men kan förstå om du tyckte den var lite enformig att göra. Direkt på nästa projekt bara!! Spännande att se vad det blir ;0)
Kram

Syster Yster sa...

Den är ju supersöt....fanns inte datorn i rosa, undrar Nellie, tja henne kan man ju inte lyssna på hon vill att jag ska måla nya bordet blått eller rosa men nja jag tror inte det.

Kram
Anette