söndag 28 februari 2010

Härliga virk-/sportlov!

Nu är det äntligen lov för oss i Mellansverige! Konstigt hur mentalt det där med ledighet är: När man vet att det börjar närma sig så känns det som en omöjlighet att man skulle orka en endaste dag till på jobbet. Ska man däremot inte vara ledig så stretar man ju bara på och tycker att det känns helt ok.
Nu känns det i alla fall helt suveränt att få en hel vecka med sköna lediga dagar utan måsten. För barnen är det självklart toppen att jag också är ledig. Det ger ju lite andra möjligheter för vad man kan hitta på.

I slutet av veckan besökte jag en av stadens garnbutiker. Föreståndaren blev i det närmaste chockad över att jag inte var på jakt efter garn till OS-mössan;) Det tog en stund att förklara att jag ville virka en svart mössa och inget annat. Hon hade haft galet mycket folk som köpt de blå, gula, svarta och vita garner hon hade... Jag fick helt enkelt gå därifrån med grått garn i stället för svart. En skön fredagskväll och en trevlig lördag (med fina vänner på besök) senare så var garnet slut och mössan färdig. Dottern ville självklart att den (också) skulle vara hennes... Men tji fick hon, den är på väg till en helt annan, just nu hemlig plats:-)




Kram /Musse

Inga kommentarer: