fredag 5 februari 2010

Att baka eller inte baka.

Att baka är något jag finner verkligt avkopplande. Tyvärr så konkurrerar så många olika saker om ens tid, så det blir inte alls så mycket bakat som jag hade önskat. För ett halvt år sedan köpte vi oss en riktig pärla: vår bakmaskin. Den har nu försett oss med matbröd var och varannan dag. Det är helt klart en av de bästa prylar vi köpt! Barnen äter allt bröd vi bakar i den och barnens kompisar tycker att det är mysigt att äta mellis här när det finns alldeles varmt, nybakat bröd! Vi har nog inte köpt bröd mer är 4-5 ggr på den här tiden!
Förutom att det smakar underbart med hembakt bröd så blir det ju också billigare och inte minst nyttigare!
Det är ju så skönt att veta vad som finns i brödet...


När temat ändå är bakning kan jag ju passa på att rekommendera Arlas Chokladkolasnittar. Passar ljuvligt bra till helgkaffet! Jag gjorde mina igår när jag hade ledig dag. Ett tips är att dubbla satsen. De har en tendens att ta slut alldeles för fort...
/Musse

Inga kommentarer: