måndag 3 augusti 2009

En mysig kväll

Det är varmt och skönt. I trädgården är det grönt och fint. Barnen är sams för en stund och har hittat på en alldeles egen lek, med egna regler. De skrattar, leker och trivs med varandra. I bakgrunden hörs såg och skruvdragare brumma när maken fixar nytt, fint, stort trallgolv (som jag har önskat). Jag sitter i en soffa på gräsmattan och njuter:-)

På bordet står min fina födelsedagspresent fråm L: Mon Amie-muggen! Visst smakar kaffet bättre ur en fin mugg? Visst gör den det? (Maken retar mig omåttligt-Kaffe som kaffe! Pfff! Han vet inte vad han talar om!)

Det finns de som säger att lovet snart är slut! Jag vägrar lyssna. Jag stoppar huvudet i garnnystanet ett tag till. Jag njuter. Det är sommar!

/Musse

1 kommentar:

Musseblomman sa...

Håller du som jag också på att virka möss... ;) håller med dej, visst smakar kaffet bättre i en fin mugg, och Mon Amie är gudomliga att dricka kaffe ur...
Ha en bra helg!