söndag 30 augusti 2009

Min duktiga tjej:-)

10åriga dottern växer just nu så snabbt att vi har svårt att hänga med. Hon fixar och grejar och kan så många saker som vi inte hade en aning om att hon kunde! I helgen har hon bakat två sorters kakor: kanelhjärtan och daimkakor. Supersmaskigt tycker resten av familjen! Här är daimkakorna:
Hon har också visat stort intresse för virkning (hur nu det kan komma sig;-)) och har lärt sig i ett rasande tempo! Hon läser beskrivningar, letar mönster på nätet och tjatar om att få köpa mer garn! Jag travar snällt iväg till stadens garnaffär och handlar det ena nystanet efter det andra. Hellre garn än lördagsgodis, eller?
I går var vi på stan tillsammans och då hittade hon en perfekt förvaring till sina virksaker. Panduro har den här smarta väskan/korgen/påsen eller vad det nu är:
Hon har själv virkat de figurer som tittar ut. Det börjar bli en hel liten samling nu!

Sköldpaddan har hon fått av mig, men resten är hennes egna. Det är återigen Mia Bengtssons bok som varit så bra! Min nya utmaning är att hitta på mönster som dottern lätt kan fixa. Jag jobbar på det... fast snart är hon nog bättre än vad jag är;-)


/Musse

Inga kommentarer: