torsdag 27 augusti 2009

Ledig dag:-)

Att jobba deltid är på många sätt underbart! Min lediga torsdag är just nu mycket viktig för mig eftersom tempot på skolan är så högt. Jag gör allt vad jag kan för att hinna så mycket som möjligt på de fyra dagar jag är närvarande. På den lediga dagen får jag lite distans, varvar ner och hinner reflektera över både min egen insats och över de elever jag träffar varje vecka. 200 elever i veckan på 80% arbetstid... det gäller att man är pigg i huvudet!

Jag tog en runda i trädgården... Måste väl erkänna att vi varit lite slöa med att hålla efter rabatter nu när det legat virke och annat överallt sedan mitten av juli. Altanen är underbar, men runt omkring kan det behövas ett krafttag. Hittade i alla fall min Boll-Kryss i en kruka. Den har en ljuvligt rosa nyans som jag gillar.Jag var ju inne på Hortensians prakt i tidigare inlägg. Här är min favorit! Blå blommor är ju inte så vanliga, men den här blå färgen! Visst är den härlig?

Jag har också lånat en bild från min betongkollega Vardagens Guldkorn. Hon har fångat vår betongproduktion på bild. Det ser allt lite pampigt ut när man samlar ihop det. Nu ligger några rabarberblad under plast och "brinner". I morgon ska det göras några till (kanske de sista för säsongen?) och några krukor. Vi kan bara inte låta bli;-)

/Musse

Inga kommentarer: