onsdag 14 oktober 2009

Kursdagar

Jag är ganska trött i huvudet efter att ha tillbringat två dagar på kurs/konferens. Vi har samtalat om lärande och fått förmånen att lyssna på auktoriteter på området. Hur lär vi oss? Vad är det som gör att vi lär oss? När lär vi oss bäst? Otroligt viktiga tankar för oss som arbetar i skolan. Ämnet kopplades också ihop med den snabba tekniska utvecklingen och jag fick med mig en hel del nya idéer och tankar som jag vill pröva i undervisningen. Min lilla Voki t ex (till vänster i bloggen) var en ny bekantskap för mig. Tryck på playknappen så pratar hon med dig. Så underbart söta och med i det närmaste obegränsat antal möjligheter att skapa unika figurer. Hur kan jag använda dem med eleverna? Kan de ge röst åt tankar, uppgifter, information? Tankarna snurrar.

/Musse

1 kommentar:

Vardagens guldkorn sa...

Cool, kanske något att lägga på min än såååå tomma HKsida. Hon är lite lik dig ;0)