torsdag 8 oktober 2009

Det enda vi har-det är tid

Jag var på föreläsning om tid i måndags.

Tid

Visst känns det alltid som om vi har brist på just det? På något sätt så spelar det inte så stor roll om vi är hemma eller på jobbet. Tiden räcker liksom inte till i alla fall... det finns alltid så mycket mer man skulle ha velat hinna! Eller är det kanske bara jag som känner så?

Hur som helst så var det en trevlig, mysig och tänkvärd kväll med många bra tankar om tid. Föreläsaren som på ett mycket skickligt sätt lotsade oss genom kvällen var självaste Bodil Jönsson som bl a har skrivit "10 tankar om tid".

På skolan är det full fart och terminen rullar på i vanliga spår. Jag märker att jag blir allt mer beroende av dator/kanon på mina musiklektioner. Det är filmer, presentationer, sångtexter mm som på ett smidigt sätt visas för eleverna. Fler och fler litar på att jag kan spela deras favoritlåt via Spotify eller Youtube. På så sätt behöver de inte ha med sig skivan med musiken, bara läxlappen där de gjort uppgifterna som hör till läxan. En elev/vecka och klass berättar på så vis om sin favoritlåt. Högst upp på önskelistan står nu en fast monterad kanon i musiksalen. Jag måste än så länge släpa en tung vagn med utrustningen från ett förråd för att det ska fungera. Tidsödande och drygt!

Virkandet rullar på. Jag har gjort några bokmärken, en och annan muffins och bakelse samt ett par Hello Kitty. Småflickor i omgivningen ger tummen upp såklart:-)



/Musse

Inga kommentarer: