fredag 8 januari 2010

Nu kommer ljuset!

-Tänk att det kan märkas så pass mycket redan nu! När solen tittar in (genom icke allt för rena fönster) så känner man redan att det är på väg mot ljusare tider! Visst är det härligt! Vad passar väl bättre än att fira genom att köpa lite nya blommor? Affärerna fylls nu med mångas favorit, tulpanen. Jag är en av alla dem som tulpan-"knarkar" så här på vårvintern. Kanske helt enkelt för att de påminner om att snart, snart, snart blir det varmare:-)
Att städa ut julen har ju sin charm och visst är det skönt att få ta bort pyntet och i stället ta in lite ljusare färger? För att behålla kvälls-myset lite i alla fall så är ju ljus bra och vad kan passa bättre än de underbara Yankee candle? Clean cotton-doften är mer fräsch än tung och det gillar jag. Jag unnade mig det här ljuset sist jag var och handlade. En slags "nu- börjar- terminen- och -det-här-ska-nog-bli-en-toppentermin"-present till mig själv;-)

Ha en skön helg!
/Musse

Inga kommentarer: