måndag 29 september 2008

Många funderingar

Måndag igen och än en gång många funderingar och tankar i Fröken Musses musiksal.
Flicka 1: -Frööööken! Jag har hållit på med musik hela heeelgen! Jag har spelat ett spel som heter Rock Band och jag kan få ett eget flygplan om jag blir riktigt känd!
Flicka 2: - Jaaa! Ett sånt spel har jag också! Man kan få en limousine också om man blir superkändis!

(Hmmm...hur i all världen ska jag kunna konkurrera med det här? Triangel? Maraccas? Någon?)

Flicka 3: -Och min syster hon har hoppat med en häst över ett jättejättestort hinder i helgen! Det var gjort av tunnor!

(Kanske ska prata om Bellman en annan gång...)

/Musse

1 kommentar:

Vardagens guldkorn sa...

Det är här din fleråriga pedagogiska utbildning kommer väl till pass. Det är nu du trollar fram en kanin ur din hatt och fångar elevernas uppmärksamhet som den superpedagog du är. Själv försöker jag förklara skillnaden mellan "öppet köp" och "bytesrätt" för partysugna ungdomar. Vad tror du om löpande bandet på en fabrik, skulle det vara något för oss???
L