torsdag 25 september 2008

På skolgården

Jag är ledig idag, men passerade över skolgården i annat ärende. Genast överfölls jag av mysig tjej i trean: "Frööööken, får jag fråga en sak?" (Hoppar upp och ned av iver)
Jag: "Självklart."
Tjej: "NÄR ska vi börja öva på Luciasångerna?"
Jag: (med uppgiven och trött röst)"Jag tycker att vi åtminstone väntar till efter höstlovet..."
Tjej: "Men ååååh! Varför kan vi inte börja nu?"
Jag: "Vi har lite annat att göra först. Dessutom vill vi ju inte tröttna på sångerna redan innan Lucia"

Mysig tjej studsar glatt iväg och fröken Musse går sakta åt andra hållet med en plötslig klump i magen. Snart börjas det... Stressen, pressen och nötandet av sånger. Min mest hektiska tid på året. Bara att inse att barnen och jag ser på detta på olika sätt...

/Musse (som visst gillar Lucia, men tycker att stressen är tuff.)

Inga kommentarer: