söndag 7 september 2008

Är det här verkligen ett riktigt jobb?

I fredags hade jag laddat till tänderna för att vara ute med en av mina klasser i skogen. Vi skulle arbeta med samarbetsövningar enligt en uppbyggd bana som 14 skolor i vår kommun är med och betalar för. Det är ett fantastiskt ställe med en massa roliga övningar. Trots att jag vet hur kul det brukar vara så laddar man ju ändå lite extra när SMHI säger att det kan bli regn och när termometern visar under 9 grader på morgonen...
Det blev en toppendag! Glada, trevliga barn, bra väder (10 droppar regn på hela da´n) och många glada skratt ute i friska skogsluften. När jag får förmånen att tillbringa en dag på det här sättet kan jag inte låta bli att tänka: Är det här verkligen ett riktigt jobb? Stackars alla dem som sitter vid ett skrivbord hela dagarna...


/Musse

Inga kommentarer: