måndag 8 december 2008

Dag 1 i Veckan

Det som bara inte får hända den här veckan händer! Jag insåg redan i går kväll att det inte var en vanlig liten förkylning som drabbat mig! Toksnuvig och spränghuvudvärk:-( Depp, depp. När min kollega ringde och berättade att hon åkt på magsjuka så kändes det ju inte direkt bättre... Hon och jag skulle nämligen ha ett genrep på en tomtepjäs i dag på morgonen!
Detta resulterade i att jag släpade mig iväg till skolan med rinnande näsa och riggade ljud och scen för genrep med publik. Mitt egentliga uppdrag var att spela till de sånger som ingår i pjäsen, men nu satt jag plötsligt med hela ansvaret i knät! Det kändes ju inte helt kul med tanke på att jag mådde otroligt dåligt. Eleverna var i alla fall fantastiska och tog ett mycket stort ansvar. Vi tog oss igenom föreställningen på ett rätt bra sätt och kan nu känna oss skapligt nöjda inför den stora föräldraföreställningen i morgon. Hur ska den här veckan bli? Kan det bara bli bättre, eller kommer det att fortsätta strula?

Väl hemma visade det sig att jag var utelåst. Ingen nyckel, sjuk, ledsen. Det hela slutade med att en mycket snäll make ställde in jobbmöte och åkte 12 mil för att rädda mig. Jag har tur jag!
/Musse

Inga kommentarer: