tisdag 2 december 2008

Ska det här vara vinter?

Nu är det pyntat i alla fönster och barnens ögon tindrar av förväntan inför julen. Men var är vintern? Här har det tokregnat och varit mörkt hela dagen! Det märks på eleverna och det märks på fröken Musse. Man blir aldrig riktigt pigg och vaken.
Vi har i alla fall haft genomdrag av Luciatåget med våra treor idag. Det gick otroligt bra! Redan! Det har aldrig hänt att vi i så god tid haft så bra koll. Det måste ju bero på att jag är så välplanerad...eh? Hur som helst så känns det ju inte hälften så arbetsamt när eleverna är glada och positiva till det vi håller på med. Jag har dessutom tre underbara klasslärarkollegor som avlastar med mycket praktiskt runt omkring. Ljuvligt!
Det enda jag verkligen tampas med är frågan: levande ljus eller inte för tärnor som är 9 år gamla?? Vi är inte helt ense i personalen...

/Musse

2 kommentarer:

Almapower sa...

Där jag jobbar (vikariat) brukar vi låta eleverna från trean och uppåt få välja. Det brukar resultera i att de flesta treor har elektriska ljus. Lucia, som går i 5:an har levande. Men jag har skaffat sådana som ska vara väldigt rinnsäkra.

Fröken Musse sa...

Hos oss slutar det oftast med levande ljus. Lucia har det alltid, men tärnorna har ibland fått ha batteriljus beroende på om det varit stökiga grupper eller väldigt många=trångt. Vi är treparallelligt och alla treor är med i Luciatåget, så det blir ju trångt vissa år. Det gäller att ha brandfiltar och vatten redo!