fredag 12 december 2008

Dag 5- sista dagen i Veckan

Yeeees! Nu är det över! Jag är såå glad och nöjd och lättad och trött!
I morse fick våra F-1-2: or titta på Luciatåget. Det var vår sista föreställning och lite pirrigt var det allt att uppträda för skolbarnen. Man skulle ju tro att det är värre att stå inför en sal med vuxna, men många kände visst att det här var mer nervöst!
Ännu en gång gick det bra. Vi hade ett litet missöde med saknade noter till en cello-kille, men med lite improvisation och mycket snabba lärarben så löste det sig utan alltför mycket krångel...

Saker som känns bra:

  • alla har varit på bra humör (även vi vuxna...)
  • jag har aldrig haft så sångstarka barn- det här var kul!
  • eleverna hann aldrig tröttna på programmet, de vill egentligen sjunga fler ggr:-)
  • de flesta var friska trots att det går förkylning och magsjuka i andra klasser
  • mina mysiga kollegor har ställt upp till 100%-ovärderligt!
  • ingen brann upp! Så skönt!
  • Nu är det ett helt år till nästa gång;-)

Ha en skön helg! Nu ska jag njuta av ledighet ända till söndag då min barnkör ska lussa i kyrkan...

/Musse

Inga kommentarer: