lördag 3 januari 2009

Bara för barnens skull...

Jag är inte den som lägger alltför mycket tid på TV-spel och dyl. Jag tycker helt enkelt inte att det är tillräckligt roligt för att prioritera det tidsmässigt. Mina barn däremot älskar det! Jag vet inte hur många ggr jag sagt nej till spelande under lovet!
Favoriten just nu är Guitar Hero. Jag är sämst i familjen! Det svider lite att jag är så dålig: jag är ju MUSIKlärare! Borde man inte vara bra då? Detta har gjort att jag helt har avstått från att spela så att jag sluppit bli retad. När äldste sonen var på ett dåligt humör igår tänkte jag i alla fall att jag skulle muntra upp honom en aning. Jag erbjöd mig att spela mot honom så att han skulle få känna sig nöjd och glad. Naturligtvis vann han stort och blev mycket riktigt på gott humör. Så långt fungerade ju min plan bra! Vad jag inte alls hade räknat med var mitt eget engagemang! Utvilad och avslappnad på lovet så var det ju superkul! Jag spelade och spelade och spelade....till slut skickade jag ut familjen till skridskobanan...och fortsatte att spela själv! På kvällen när barnen somnat (natten) så spelade jag lite till mot maken. Hur ska det här sluta? Räknas det som kompetensutveckling för musiklärare??
Enda trösten är att jag vet att jag inte har tid när vardagen börjar igen. Då får det väl vänta till sportlovet eller så;-)

/Musse

2 kommentarer:

Syster Yster sa...

Ha nu har jag hittat din blogg, förstår inte alls din hymlande blick på nyår, den är ju jättefin.
Jag tycker helt klart att guitar hero skall klassas som kompetensutv. Ta upp det på nästa lönesamtal. Det borde stå på förpackningen att det är beroende framkallande.
Kram
Nett

Fili & Bibi sa...

Ja, vilken fest och vilken vardag ni har....Det där med gitarr som kompetensutveckling.....jag frågar ofta mina medarbetare om balansen mellan jobb och fritid..... kan man ha det som musiklärare? Gitarrspel på fritiden symboliserar ett engagemang som borde visa sig i lönekuvertet.....Ha en bra första vecka efter jullovet. Kram Christine