tisdag 6 januari 2009

Det är nära nu-jobbet

Efter ett långt och avkopplande lov så börjar jobb-pirret kännas i kroppen. Huvudet startar (om än lååångsamt) och planeringen för de kommande dagarna börjar ta form. Det kommer att vara en del förändringar på skolan den här terminen. Ny rektor, några nya elever, en anings förändrade arbetstider och en och annan ny kollega. Det känns spännande och utmanande att komma tillbaka. Jag har några föreställningar som jag måste ta tag i omedelbart för att hinna få det klart i tid. Bl a har en av femmorna knåpat ihop en spök-förställning. Det blir en blandning av sång, dans, teater , bild mm. Spök-temat har de bestämt själva och innehållet har de valt ut tillsammans med mig. Nu gäller det bara att få ihop allt till en helhet!

Efter att ha vänt på dygnet och inte alls lyckats bra med att vrida tillbaka det i tid så känner jag mig faktiskt mest orolig över hur jag (och inte minst barnen!) ska kunna somna i kväll. För att inte tala om hur det känns i morgon bitti! Hjälp!

/Musse

Inga kommentarer: